مزایای استاندارد ایزو 45001 ISO

24 اسفند 1399
0 دیدگاه
مزایای استاندارد ایزو 45001 ISO

استاندارد ایزو 45001 چیست؟ با مزایای استاندارد ایزو 45001 ISO آشنا شوید. در ادامه با بررسی مزایای استاندارد ایزو 45001  می پردازیم با پترو کاران فردا همراه باشید.

ایزو 45001 چیست؟

ایزو 45001 به طور کلی مجموعه ای از مقررات می باشد که شرکت ها و سازمان ها با رعایت کردن آن، به مدیریت صحیح مسائلی که در رابطه با ایمنی و بهداشت کاری و همچنین مسائلی که مربوط به خطرات شغلی است، می پردازند.

به عبارت دیگر با استفاده از این استاندارد سازمان ها قادر می شوند تا خطرات بهداشتی و ایمنی در محیط کار را شناسایی کنند و از بروز آنها جلوگیری نمایند.

مزایای استاندارد ایزو 45001 ISO

استاندارد ISO 45001 برای جلوگیری کردن از حوادث و بیماری های شغلی طراحی گشته است و یک محیط کاری سالم را ارائه می دهد. دارا بودن یک استاندارد به صورت بین المللی که باعث وسیع تر شدن مرز های جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی، تجاری و اجتماعی می شود، می تواند باعث شود که کار برای سازمان ها آسان تر گردد.

این استاندارد همانند استاندارد های دیگر بر اساس ISO SL طراحی شده است. به همین دلیل سازمانی که هر یک از استاندارد های ایزو را در هم آمیخته باشد، می تواند به راحتی با این استاندارد سازگار شود.

به صورت کلی با استفاده از یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای شما می توانید از مهم ترین دارایی خود و کارمندان خود محافظت کنید و به کسب و کار بهتری دست پیدا کنید.

سایر مزایای استاندارد ایزو 45001

از دیگر مزایای این استاندارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان انعطاف پذیری سازمان از طریق پیشگیری کردن از خطرات و همچنین بهبود عملکرد OHS افزایش پیدا می کند.
  • انطباقات قانونی و نظارتی تقویت می گردد.
  • تعهد شما را به کار ایمن، سالم و پایدار نشان میدهد و به این صورت می توانید به مشتری نشان دهید که از مسئولیت اجتماعی خود آگاه هستید.
  • محیط کاری بهتری برای کارکنان شما ایجاد می شود و حوادث کاری به حداقل می رسد
  • با استفاده از این ایزو می توانید از نام تجاری و یا شهرت شرکت خود محافظت نمایید.
  • از دیگر مزایای استاندارد ایزو 45001 ISO ، افزایش میزان بهره وری و قدرت بازار و همچنین شرایط رقابت سازمانی می باشد.
  • با جلوگیری کردن از حوادث کاری و بیماری هایی که در محیط کار به وجود می آیند، از زیان هایی که شرکت از آنها رنج می برد، جلوگیری به عمل می آید.

جلوگیری به عمل آمدن از حوادث کاری و بیماری های شغلی در تمامی کشور ها یک مشکل بزرگ می باشد و به صورت سالانه تعداد زیادی از مردم در کشور های مختلف بر اثر این حوادث کشته، زخمی  و مجروح می شوند که با جلوگیری به عمل آوردن از این مسائل، ضرر های مالی سازمان به حداقل می رسد.

سلامت و ایمنی شغلی

به کمک این استاندارد می توانید میزان اهمیت دادن به سلامت و ایمنی شغلی را به کارکنان ثابت کنید:

در این خصوص باید بگوییم که با وجود اینکه حفاظت از سلامت کارکنان و جلوگیری از جراحت و آسیب دیدگی آنها اولین هدف است، اما شرکت ها با دریافت  ISO 45001 می توانند میزان حساسیت خود را در خصوص این مساله نشان دهند.

از آنجایی که اعتبار این گواهینامه به ممیزی های موقتی که هر ساله انجام می گردد، بستگی دارد، در نتیجه شرکت هایی که این ایزو 45001 را دریافت می کنند، به اشخاص ثالث نشان می دهند که سیستم حفظ می گردد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها