بهترین نوع شرکت

22 مرداد 1402
0 دیدگاه
بهترین نوع شرکت

بهترین نوع شرکت کدام است؟ راه‌اندازی کسب و کار یا ثبت شرکت قطعاً هیجان انگیز بوده و دلهره آور است؛ چرا که بسیاری از افراد نمی‌دانند دقیقاً باید از کجا شروع کنند و بهترین نوع شرکت برای آنها کدام است؟

ما در این مقاله قصد داریم در مورد انواع شرکت‌ها و بهترین آن ها به صورت مفصل با شما صحبت کنیم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین نوع شرکت

وقتی روی طرح شرکت یا کسب و کار خود کار می‌کنید، مطمئناً جزئیات بسیار زیادی را می‌بایست در نظر بگیرید تا در آینده دچار مشکل نشوید. یا در صورتی که با چالش‌های زیادی روبرو شدید، بتوانید به راحتی آنها را حل کنید.

تحقیق و حتی تجزیه و تحلیل کردن در مورد نوع کسب و کار خود به شما کمک می‌کند تا بهترین نوع شرکت را تاسیس کنید. مطمئناً شرکت‌های بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارند که شما می‌بایست با بسیاری از آنها رقابت کنید و رقابت کردن احتمالاً چالش برانگیز بوده و اولین قدم برای آماده شدن برای این رقابت انتخاب بهترین نوع شرکت مناسب کسب و کار شما است.

فراموش نکنید که نام شرکت شما قطعاً جزو اولویت‌ها بوده و هویت تجاری شما را مشخص خواهد کرد. در صورتی که قصد دارید کسب و کار خود را به تازگی آغاز کنید و در مراحل اولیه ثبت شرکت هستید، بهتر است فاکتورهای زیر را مد نظر قرار دهید.

فاکتور‌های مهم در انتخاب بهترین نوع شرکت

در صورتی که قصد دارید شرکت خود را به ثبت برسانید، بهتر است عواملی نظیر نیازهای مالی و قوانین مربوط به ثبت شرکت را در نظر بگیرید؛ چرا که در صورتی که بعد از ثبت شرکت تصمیم بگیرید ساختار قانونی آن را تغییر دهید، مطمئناً با چالش‌های بسیار زیادی روبرو خواهید شد.

در نتیجه بهتر است در مراحل اولیه تمامی مواردی که در ادامه در مورد آن ها صحبت می‌کنیم را به دقت تجزیه و تحلیل کنید.

  • انعطاف پذیری

طرح کسب و کار خود را به دقت مرور کنید و ساختارهای آن را با شرکای خود بررسی کنید؛ چرا که کسب و کار شما می‌بایست امکان رشد داشته باشد.

  • پیچیدگی

برای ثبت شرکت خود می‌بایست نام خود را به ثبت برسانید و بعد از اینکه شرکت شما شروع به تجارت کرد، باید اقدام به تهیه گزارشات سوددهی و مالیات کنید.

فاکتور‌های مهم در انتخاب بهترین نوع شرکت
فاکتور‌های مهم در انتخاب بهترین نوع شرکت
  • مسئولیت

در انتخاب بهترین نوع شرکت می‌بایستی موضوع را مدنظر قرار دهید که میزان مسئولیت شخصی در یک شرکت دارای حداقل اهمیت بوده و معمولاً در شرکت‌های مختلف با توجه به قراردادهای تنظیم شده مسئولیت شرکت بین شرکا تقسیم می‌شود.


بیشتر بخوانید: افزایش سرمایه شرکت مسئولیت محدود


  • سرمایه‌گذاری

بعد از اینکه اقدام به ثبت شرکت خود کردید مطمئناً نیاز به سرمایه‌گذاری دارید. ما در مقاله‌های دیگر در مورد تامین بودجه برای افزایش سرمایه انواع شرکت‌ها به صورت مفصل صحبت کرده‌ایم.

شما با توجه به قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری می‌توانید اقدام به افزایش سرمایه از جمله افزایش سرمایه شرکت مسئولیت یا افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص کنید.

محبوب‌ ترین نوع شرکت برای شروع

شرکت‌های بسیار زیادی هستند که شما با توجه به زمینه کاری خود می‌توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. که ما در این قسمت قصد داریم به صورت مفصل در مورد محبوب‌ترین و بهترین نوع شرکت‌ها با شما صحبت کنیم.

شرکت مالکیت شخصی

این نوع شرکت جزو ساده‌ترین شرکت‌هایی است که شما می‌توانید آن را به ثبت برسانید. در این حالت شخصیت جداگانه‌ای بین شرکت و شخص وجود ندارد؛ به همین دلیل در این شرکت‌ها شخصیت حقوقی به شکل جداگانه در نظر گرفته نمی‌شود.

دلیل آن این است که در شرکت مالکیت شخصی، تمامی وظایف بر عهده یک نفر بوده و حتی همان فرد مسئول بدهی‌ها و سود و زیان شرکت است. البته ممکن است فرد نام جداگانه‌ای را برای شرکت در نظر گرفته و آن را به ثبت برساند، که در این صورت نیز شخصیت حقوقی جداگانه‌ای برای شرکت قرار داده نخواهد شد.

مزایای شرکت مالکیت شخصی

از مزایای این نوع شرکت می توان چند مورد نام برد از جمله:

  • کنترل فردی
  • سادگی تشکیل شدن شرکت

شرکت شراکتی

چنین شرکتی به دو گروه تقسیم بندی می‌شود که شامل:

  • مشارکت محدود: در این شرکت اختیارات افراد بر اساس تعهدات آنها محدود شده و افراد به صورت کامل نمی‌توانند بر روی روند شرکت کنترل داشته باشند
  • مشارکت عمومی: در شرکت‌هایی که به شکل مشارکت عمومی هستند، مسئولیت افراد بر اساس تعهدات شرکت پیش می‌رود

مزایای شرکت شراکتی

  • مدیریت و حتی کنترل به شکل مشارکتی انجام خواهد شد
  • شرکای شرکت جزو استخدامین نبوده و حقوقی که برای مستخدمین در نظر گرفته می‌شود نمی‌تواند به شرکا واگذار شود

معایب شرکت شراکتی

شرکا در برابر تمامی تعهدات داده شده نسبت به شرکت مسئولیت دارند و در این نوع شرکت شراکت در واقع نهاد حقوقی جداگانه‌ای نخواهد بود.

شرکت مسئولیت محدود

در صورتی که قصد دارید ثبت شرکت مسئولیت محدود انجام دهید، باید توجه کنید که نیازی نیست مسئولیت نامحدود را در برابر خسارات وارد شده بپذیرید.

در واقع مالکین شرکت به صورت جداگانه در برابر بدهی‌های بالا آمده مسئول نیستند، بلکه در صورتی که شرکت دچار ضرر و زیان شد، همه افراد می‌بایست این ضرر یا زیان را جبران کنند.

محبوب‌ ترین نوع شرکت برای شروع
محبوب‌ ترین نوع شرکت برای شروع

شرکت سهامی خاص

در این شرکت دو یا چند نفر سهام کل شرکت را در اختیار دارند. البته سرمایه شرکت به چندین بخش مختلف تقسیم خواهد شد که به هر کدام از آن ها سهم گفته می‌شود و کسی که کل سهام شرکت را بر عهده دارد با نام سهام دار شناخته می‌شود.

در مقاله مرتبط در مورد مراحل ثبت شرکت سهامی خاص توضیحاتی ارائه داده ایم.


بیشتر بخوانید: کد اقتصادی


ساختار شرکت سهامی

ساختار این شرکت شمال مواردی است که در ادامه در مورد آن ها توضیح داده‌ایم.

  • مجمع عمومی
  • هیات نظارت
  • هیات مدیره

در مورد انتخاب بهترین نوع شرکت نیاز به راهنمایی دارید؟

در این مقاله در مورد انواع شرکت‌ها و فاکتورهای مهم در مورد انتخاب بهترین نوع شرکت با شما صحبت کردیم. در صورتی که سوال یا ابهامی در این مورد دارید، می‌توانید با کارشناسان پتروکاران فردا به صورت تلفنی یا آنلاین در ارتباط باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها