مدارک ثبت شرکت

14 مرداد 1402
0 دیدگاه
مدارک ثبت شرکت

قطعاً برای ثبت شرکت مدارکی لازم است که می‌بایست به دقت آنها را جمع آوری کنید. اگر حتی در کلاسی ثبت نام کنید مطمئناً مشخصات شما را خواهند پرسید چه برسد به اینکه بخواهید شرکتی تاسیس کنید. با ما همراه باشید تا در مورد مدارک ثبت شرکت بیشتر با شما صحبت کنیم.

ثبت شرکت

برای ثبت کردن شرکت، ابتدا باید تمامی مدارک همه اعضا را تهیه کرده و جزئیات ثبت را انجام دهید. ثبت کردن شرکت، بر معتبر بودن شرکت تاثیر بسیاری دارد. طبق قوانین، برای انجام هرگونه از فعالیت های اقتصادی، شرکت نیاز به یک شخص حقوقی برا ثبت دارد.

نحوه ثبت شرکت های مختلف

اگر قصد تشکیل شرکتی را دارید، ابتدا باید با مراحل ثبت آن آشنایی داشته باشید. نحوه شناخت از شرکت ها در کشور با شناخت حقوقی است. قبل از ثبت کردن شرکت، باید نوع فعالیت، هدف از تشکیل شرکت، تعداد اعضای شرکت وغیره مشخص کنید.
در هر شرکت، سرمایه لازم برای تشکیل شرکت و تعداد شرکا باهم متفاوت هستند.

شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود، امروزه بیشترین متقاضی را در بین مردم دارد. این محبوبیت، به دلیل شرایط راحت تر و آسان تر برای کارهاست. این شرکت حداقل از دو نفر تشکیل شده، که فعالیت خود را در زمینه تجاری انجام می دهند.

سرمایه موجود در شرکت به مدیر عامل داده می شود و اداره شرکت به صورت محدود و نا محدود، به ۱ یا ۲نفر از اعضای شرکت تحویل داده می شود.
برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، مدارکی از قبیل، سیم کارت به نام فرد، کارت ملی همه اعضا، تکمیل فرم و فیش واریز و غیره نیاز است.

شرکت های نسبی

برای تشکیل و ثبت شرکت های نسبی، به ۱یا۲نفر نیاز است. شرکت های نسبی از جمله شرکت های تجاری هستند، همانطور که گفتیم، برای تشکیل این شرکت ها به ۱ یا ۲ عضو نیاز است.                                      شرکت نسبی هم از گونه های شرکت های شخصی است، شخصیت شرکا در این شرکت ها بسیار مهم هستند.

بیشتر بدانید: راهنمای ثبت شرکت دانش بنیان و دریافت مجوز


تضامنی

شرکت های تضامنی، با ۲الی۳ نفر تشکیل می شود و اگر بدهی های شرکت زیاد باشد و سرمایه شرکت کافی نباشد، هر یک از اعضا موظف به پرداخت بدهی هستند.

در شرکت های تضامنی، باید نام حداقل یکی از اعضای شرکت، در نام شرکت باشد. برای ثبت شرکت تضامنی، به ۱ نفر مسئول از بین شرکای شرکت، نیاز است.

شرکت های نسبی
شرکت های نسبی

تعاونی

اعضای شرکت های تعاونی، معمولا باهم خویشاوند، آشنا، دوست و همسایه هستند، که برای بدست آوردن منافعی مثل، خرید خانه، تشکیل یک کسب و کار و غیره دور هم جمع می شوند. اعضا سرمایه ای را جمع کرده و مشکل به وجود آمده را حل می کنند.

در اینگونه شرکت ها، امکان دارد سهم و سرمایه برابری وجود نداشته باشد، در شرکت تعاونی اعضا مهم هستند نه سرمایه موجود.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد ثبت شرکت تعاونی کسب کنید، حتما به دیگر مقالات پتروکاران فردا سری بزنید.

مراحل ثبت شرکت

ثبت و تشکیل شرکت در ۶ مرحله انجام می شود، این مراحل عبارتند از:

  • شیوه ثبت کردن شرکت
  • حضور داشتن در اداره ثبت
  • آماده سازی مدارک
  • مراجعه کردن به سیستم ثبت شرکت
  • ارسال کردن مدرک ها برای ثبت شرکت بوسیله پست

مدارک ثبت شرکت کدام است؟

همانطور که می دانید، برای تشکیل و ثبت شرکت ها به مدارک و اسنادی نیاز است. از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت ها می توان به:

  • مدارک شناسایی
  • شرکت نامه
  • آماده سازی تقاضانامه
  • تهیه اساس نامه
  • آدرس تایید شده اشاره کرد.

همچنین باید، قبل از ثبت شرکت، نوع فعالیت و نوع شرکت را مشخص کنید. شریک های شرکت باید تعیین شوند، سرمایه و هزینه اولیه شرکت باید مشخص شود، مراجعه کردن به اداره ثبت برای امضا و غیره از مراحل ثبت هستند. مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت


بیشتر بدانید: برای ثبت شرکت به کجا مراجعه کنیم؟


موانع ثبت شرکت

برای ثبت شرکت ها، مدارک متفاوتی نیاز است. در قسمت های قبلی درباره تمامی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت ها صحبت کردیم، اما قبل از تصمیم برای ثبت شرکت، باید از تمامی مدارک مورد نیاز آگاه باشید. اعضای شرکت، هیچ کدام نباید دارای سو پیشینه باشند.

هیئت مدیره در شرکت های خصوصی می توانند، عضو شرکت های دیگری هم باشند. اما مدیر عاملان شرکت ها، به هیچ عنوان نمی توانند در دیگر شرکت ها فعالیت داشته باشند.

ثبت شرکت آنلاین

برای ثبت شرکت، اگر از طریق سامانه آنلاین اقدام کنید در وقت خود صرفه جویی می کنید. اگر از طریق سامانه آنلاین برای ثبت شرکت اقدام کنید، علاوه بر صرفه جویی در هزینه رفت و برگشت، در زمان نیز صرفه جویی می کنید.

اما می‌توانید ثبت شرکت آنلاین و غیرحضوری انجام داده و علاوه بر هزینه‌ها در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

هزینه ثبت

هزینه ثبت شرکت ها، معمولا برای خدماتی که ارائه می شود پرداخت می گردد. همچنین این مبالغ ثابت نبوده و متفاوت هستند. مبالغ نام گذاری شرکت، هزینه ارسال پستی، هزینه ارسال مدارک، پرداخت مالیات وغیره، هزینه هایی هستند که باید پرداخت
شوند. این مورد نیز تنها زمانی قابل انجام است که، تمامی مدارک تکمیل و ارسال شده باشند.

راهنمای ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکتها

سامانه ثبت شرکت ها، امکانات بسیاری در مورد شرکت های تجاری و غیر تجاری فراهم می کنند. ثبت کردن شخص حقوقی، تغییرات، ثبت اظهار نامه وغیره از جمله امکانات و فعالیت های این سامانه است.

در ثبت شرکت در سامانه، ابتدا باید شخص حقوقی را انتخاب نموده، اطلاعات شرکت را وارد کرده، مشخصات شخص متقاضی را نیز وارد می کنید، نام هایی که برا شرکت انتخاب کرده اید را وارد می کنید، نوع فعالیتتان در شرکت و سرمایه را نیز وارد می کنید.

سخن پایانی

برای ثبت شرکت می‌بایست ابتدا نوع شرکت خود را مشخص کرده و سپس در مورد مدارک ثبت شرکت خود اطلاعاتی کسب کنید.
امیدواریم با خواندن این مطلب به پاسخ سوالاتی نظیر برای ثبت شرکت چه مدرک تحصیلی لازم است؟ رسیده باشید.
در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با شرایط ثبت شرکت، مدارک لازم برای ثبت، مراحل ثبت و غیره آورده ایم،در صورت بروز هرگونه ابهام در رابطه با مطالب مقاله می توانید با ما در ارتباط باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها