نحوه اخذ المثنی برای مدارک ثبتی شرکتی

16 مرداد 1402
0 دیدگاه
نحوه اخذ المثنی برای مدارک ثبتی شرکتی

جهت اخذ المثنی برای مدارک ثبتی شرکتی ابتدا باید نامه درخواست خود را به اداره‌های ثبت شرکت محل خود ارسال کنید علاوه بر آن باید در روزنامه‌های رسمی نیز درخواست کتبی بدهید.

علاوه بر آن، هنگامی که مدارک ثبت شرکت مفقود می‌شوند می‌توانید از طریق سازمان و اداره  ثبت شرکت، و از طریق اخذ المثنی مدارک این مشکل را برطرف کنید.
در این مقاله در مورد اخذ المثنی برای انواع شرکت‌ها و شرایط ثبت شرکت به صورت مفصل صحبت کرده‌ایم. پس توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

درخواست المثنی برای مدارک مفقود شده

مفقود شدن مدارک شرکت‌ها امری طبیعی است که ممکن است در طول زمان‌های مختلف اتفاق بیوفتد.  برای جبران این کار می‌توانید درخواست و تقاضای اخذ المثنی مدارک را به شرکت مربوطه یعنی شرکت ثبت مدارک ارسال کنید.

هنگام درخواست فرم اخذ مدارک المثنی که مفقود شده‌اند باید تمامی اعضای هیئت مدیره فرم درخواست را امضا نماید. همچنین مدارک و هویتی تمامی اعضا را به وکیل دادگستری شرکت تحویل داده تا از شرکت مربوطه درخواست اخذ المثنی برای مدارک مفقود شده را انجام دهد.

پس انجام مراحل و تحویل دادن مدارک به اداره و بررسی لازم آنها پس از مدتی مدارک تحویل داده می شود.

حتما بخوانید: مزایا و معایب ثبت شرکت

اخذ المثنی برای انواع شرکت‌ ها

همان گونه‌ که افراد حقیقی دارای مدارک و اسنادی هستند که هویت خود را می‌توانند اثبات کنند، اشخاص حقوقی نیز دارای مدارک و اسنادی هستند که می‌توانند با آن هویت خود را اثبات کنند و به رسمیت شناخته شوند.

اثبات هویت، برای نشان دادن آنها و به رسمیت شناختنشان بسیار مهم است.

برای تمامی مدارک نمی‌توانید درخواست اخذ المثنی را بدهید. برای درخواست دادن اخذ المثنی مدارک باید به نوع شرکت آن توجه کنید. در هر شرکتی مدارک مشترکی هستند که می‌توانید برای آنها المثنی را درخواست دهید.

اخذ المثنی برای مدارک شرکت سهامی خاص

مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص که می‌توانید برای آنها اخذ المثنی دریافت کنید مدارکی شامل اساسنامه تعیین شده در ۶۴ ماده و ۱۱ تبصره و صورتجلسه تاسیس کنندگان شرکت می باشد.

اخذ المثنی برای مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص
اخذ المثنی برای مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص

اخذ المثنی برای مدارک شرکت تعاونی

در رابطه با مدارک ثبت و تغییرات شرکت تعاونی می‌توان مدارکی از جمله شرکت‌نامه، تقاضانامه، صورت جلسه تاسیس کنندگان شرکت و اعضای هیئت مدیره و همچنین اساس نامه‌ای که در ۵۲ ماده منعقد شده است را شامل می‌شود.

اخذ المثنی برای مدارک غیر تجاری

برای مدارک ثبتی غیر تجاری نیز می‌توانید درخواست اخذ المثنی را صادر کنید. اخذ المثنی مدارکی که در شرکت‌های غیر تجاری با ان موافقت می شود. مدارکی از جمله اظهار نامه، صورتجلسه تاسیس کنندگان شرکت و همچنین اساسنامه‌ای که در ۲۷ ماده منعقد شده است.

اخذ المثنی برای مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود

برای درخواست اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت که با مسئولیت محدود ایجاد شده‌اند تنها مدارکی از جمله اساسنامه تقاضانامه شرکت‌ نامه و صورتجلسه تاسیس کنندگان شرکت می‌باشد.

برای کدام مدارک شرکت المثنی فرستاده می‌شود؟

لازم به ذکر است که بدانید فقط برای موارد بالا مدارکی که نام برده شد می‌توانید درخواست اخذ المثنی را برای مدارک شرکت خود صادر کنید. مدارک و اسنادی که مربوط به آن شرکت در قسمت ثبت اسناد یا در بایگانی آن شرکت قرار دارند شامل درخواست اخذ المثنی نمی باشند.

در صورتی که در یک شرکت، مدارکی همچون لیست سهامداران ارزش سهام یا تعداد دقیق آنها را مفقود یا به هر دلیل دیگری نداشته باشند، باید به وکیل رسمی شرکت مراجعه کند.

وکیل رسمی شرکت به همراه صاحب سمت آن قسمت از شرکت به شورای حل اختلاف مراجعه می کنند. پس از دریافت نامه از شرکت گفته شده برای ثبت شرکت ها، و تحویل ان به اداره ثبت شرکت می توانید لیست مد نظر خود را دریافت کنید.

حتما بخوانید: ثبت شرکت نسبی

قوانین اخذ المثنی

طبق قوانین برای اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت، اگر تاییده هایی که بابت اختراع یا طرح صنعتی شرکت مفقود شوند، با پرداخت هزینه مد نظر می ‌توانند درخواست اخذ المثنی برای مدارک ثبتی شرکت خود را به شرکت مربوطه ارسال نمایند.

برای درخواست انجام این کار باید شرح حال مدارک مفقود شده را به صورت کتبی مکتوب نمایید و سه نفر از افراد شرکت را به عنوان شاهد برای امضا کردن حاضر نمایید.

مراجعین با توجه به قوانین اخذ شده باید با اختراع و تاییدیه های الگوهای صنعتی را با بروز ترین و پیشرفته‌ترین روش برای جلوگیری از خلاف‌ها و دزدی‌های احتمالی منتشر کنند.

قوانین اخذ المثنی برای مدارک ثبتی شرکت
قوانین اخذ المثنی برای مدارک ثبتی شرکت

تبصره: اگر تاییدی‌های گمشده مربوط به فردی باشد که مقیم خارج است، برای صادر شدن المثنی نیازمند ارسال اطلاع نامه‌ای است که از دفتر اسناد محل کار او ارسال شده است.

سخن پایانی

در این مقاله با چگونه صادر شدن المثنی برای انواع شرکت‌ها آشنا شدیم. برای گرفتن و درخواست اخذ المثنی برای شرکت‌های مختلف یا قوانینی که برای این مدارک وجود دار گفته شده است.

در صورتی که قصد مشاوره دارید می‌توانید با کارشناسان پتروکاران فردا به صورت آنلاین یا تلفنی در ارتباط باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها