ورود و خروج اعضا شرکت مسئولیت محدود

3 شهریور 1402
0 دیدگاه
ورود و خروج اعضا شرکت با مسئولیت محدود

در شرکت‌ها ورود و خروج اعضا شرکت مسئولیت محدود هرگاه شخص تمایلی به همکاری نداشته باشد، در چند مرحله خروج آن ها یا اینکه کاهش سرمایه آن ها انجام خواهد شد.

در این مقاله سعی شده است که با نحوه ورود و خروج اعضا این نوع شرکت و مدارک لازم توضیح داده شود. بنابراین توصیه می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

دلایل ورود و خروج اعضا شرکت مسئولیت محدود

خروج و ورود اعضا به دلیل های خاصی صورت خواهد گرفت. این دلایل شامل موارد زیر هستند:

  • هنگامی که به غیر از اشخاص حقوقی شخصی جدید به مجموعه اضافه می‌شود.
  • هنگامی که نیاز است فردی از اجزای مجموعه جایگزن فردی دیگر شود.
  • در زمانی که سرمایه شرکت افزایش پیدا کند، شریکی جدید از این طریق وارد شود.
  • اعلام انصراف یکی از اعضای مجموعه برای ادامه کار.
  • در یک سری از شرکت ها با مسئولیت محدود برای هر نوع ورود و خروج اعضا لازم است که جلسه ای تشکیل شود، و صورت جلسه‌ای امضا کنند و سپس به اداره‌ای که مسئول ثبت است تحویل دهند و آن ها به ثبت و درج آگهی اقدام نمایند.
دلایل ورود و خروج اعضا شرکت مسئولیت محدود
دلایل ورود و خروج اعضا شرکت مسئولیت محدود

روش ورود و خروج اعضا شرکت

شریک شما در شرکت متعهد بر این نیست که به صورت دائمی حضور داشته باشد، طبق شرایط در هر بازه زمانی که دیگر توانایی برای انجام کار را نداشت، می‌تواند با رعایت نکاتی از شرکت خارج شود.

شیوه انجام ورود و خروج اعضا شرکت مسئولیت محدود خروج اعضا از شرکت با مسئولیت محدود به چند طریق انجام می‌شود، که در این جا دو روش را برای شما بازگو کرده ایم‌.

حتما بخوانید: ثبت علامت تجاری (ثبت برند)

  • از طریق انتقال سهم و الشرکه

در این روش شخص شریک برای خروج یک جایگزین برای خود غیر از شرکا را انتخاب می‌کند. همزمان آن مقدار از سرمایه ای را آورده بود به آن شخص جایگزین واگذار می کند، در واقع سهم الشرکه را به شخصی غیر از آن شریک ها انتقال داده.

در این روش بعد از خروج شریک، شریکی جدید خواهد آمد که باید توسط جمع بررسی شود و به تصویب برسد، و توسط وکیل مسئول امور ثبتی ثبت شود.

  • از طریق افزایش یا کاهش سرمایه

ممکن است شریک با ورود به شرکت سرمایه ای را به همراه آورده باشد، همان سرمایه ای را که آورده است ممکن است بخشی از همان سرمایه شرکت را تشکیل داده باشد، سرمایه ای که شریک آورده ممکن است به صورت نقد یا وسیله و غیر نقدی باشد.

در نهایت شریک برای خروج از شرکت این اجازه را دارد که سرمایه خود را با خود ببرد.

یکی از راه ها برای خروج شریک از شرکت خروج آن شریک با کاهش سرمایه ای است که آورده بود، در این باره صورت جلسه‌ای تهیه و تنظیم می‌شود و در آن صورت جلسه شرکا به توافق می‌رسند و این تغییرات را در اداره ثبت شرکت ثبت می‌کنند.

و با ورود شریک قطعا سرمایه شرکت افزایش پیدا خواهد کرد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 مدارک لازم ورود و خروج اعضا شرکت مسئولیت محدود

برای خروج یا ورود اعضا که با ورود شریک جدید افزایش سرمایه شرکت مسئولیت محدود اتفاق می افتد،  نیازمند مدارکی هستید. از جمله این مدارک که مشابهت زیادی با مدارک ثبت شرکت یا مدارک تحصیلی مورد نیاز ثبت شرکت دارد شامل:

  • شناسنامه
  •  کارت ملی تمامی اعضای شرکت
  • و ….

در جلسه ای که برای ورود و خروج اعضا شرکت برگزار می گردد باید تمامی اعضا حضور‌ داشته باشند، طبق شرایط باید میزان سرمایه هر شخص و سرمایه مجموعه اعلام شود، صورتجلسه ‌ای که برای خروج شریک و ورود شریک تنظیم شد، مدارک هویتی شرکت قبل از برگزاری جلسه به وکیل موسسه داده می شود.

روش ورود و خروج اعضا شرکت مسئولیت محدود
روش ورود و خروج اعضا شرکت مسئولیت محدود

حتما بخوانید: اخذ پروانه بهره برداری

سخن پایانی

برای ورود و خروج اعضا شرکت مسئولیت محدود نکاتی را که لازم بود ذکر کردیم، بدین گونه است که شریک شما تعهدی برای ماندن در شرکت ندارد، در این صورت برای خروج باید نکاتی را رعایت کند.

برای خروج از شرکت باید مدارکی را ارائه دهید و این مدارک باید توسط تمامی اعضا مورد قبول باشد و اگر جایگزینی برای خود بعد از خروج انتخاب کرده اید باید آن شخص مورد بررسی قرار بگیرد و نکات مربوط به کار را رعایت کند.

در صورتی که قصد مشاوره دارید می توانید با کارشناسان پتروکاران فردا جهت مشاوره رایگان ثبت شرکت در ارتباط باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها