راهنمای ثبت شرکت دانش بنیان و دریافت مجوز

10 تیر 1402
0 دیدگاه
راهنمای ثبت شرکت دانش بنیان و دریافت مجوز

شرکت دانش بنیان چیست؟ آیا به راهنمای ثبت شرکت دانش بنیان و دریافت مجوز نیاز دارید؟ مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان چیست؟ گواهینامه ایزو معتبر را چگونه تشخیص دهیم؟  سایت ثبت شرکت دانش بنیان چگونه است؟ هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان چه قدر است؟ در مجموعه پتروکاران فردا به بررسی تمامی این مسائل خواهیم پرداخت. پس به این منظور تا بخش پایانی همراه ما بمانید.

شرکت ها انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها در راستای امور خاصی تاسیس می شوند و به زمینه کاری مشخصی اختصاص پیدا می کنند. راه اندازی تمامی انواع شرکت ها به انجام امور اداری و قانونی نیاز دارد تا امکان آغاز فعالیت رسمی شرکت به وجود آید و از سوی دولت ایران فعالیت شرکت غیر قانونی و غیر مجاز اعلام نشود.

شرکت های دانش بنیان یکی از انواع شرکت های رایج در ایران هستند که راهنمای ثبت شرکت دانش بنیان و دریافت مجوز آن را شرح میدهیم.

شرکت دانش بنیان چیست؟

شرکت دانش بنیان به صورت کلی به شرکت هایی گفته می شود که در انواع خصوصی یا تعاونی هستند و در راستای انجام اموری علمی و پولی تاسیس می شوند. به عبارت دیگر این شرکت ها موجب توسعه اقتصاد بر مبنای دانش می شوند و اهداف علمی را متحقق می سازند.

با این وجود تمامی نو آوری ها و تجاری کردن نتیجه تحقیقات از سوی این شرکت ها انجام می شود و شرکت های مفیدی در نظر گرفته می شوند.

راهنمای ثبت شرکت دانش بنیان و دریافت مجوز

بر اساس راهنمای ثبت شرکت دانش بنیان و دریافت مجوز باید مراحلی از قبیل زیر توسط متقاضیان طی شود تا امکان به ثبت رساندن این گروه از شرکت ها وجود داشته باشد:

ثبت شرکت تجاری

به منظور انچام این کار باید در ابتدا یک شرکت تجاری به ثبت برسانید زیرا شرکت های دانش بنیان از نوع تجاری هستند و پایه انها را شرکت های تجاری تشکیل می دهد.

دریافت تاییدیه و یا مجوز مربوط به شرکت دانش بنیان

در مرحله بعدی لازم است تا یک تاییدیه و یا مجوز از سوی سامانه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان دریافت کنید تا شرکت به مرحله ارزیابی وارد شود و با انجام بررسی های لازم و طی شدن شرایط قانونی، مجوز مورد نیاز برای ثبت شرکت دانش بنیان دریافت شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان

مرحله سوم در خصوص ثبت شرکت دانش بنیان، ارائه مدارک مورد نیاز و آماده سازی انها است. مدارکی که در این جهت باید اماده و ارائه شوند از قبیل زیر هستند:

  • ارائه تصویر از تمامی کالاهای که شرکت به ثبت رسانده است
  • ارائه تصویری از تاییدیه های دریافت شده
  • ارائه تصویر مربوط به آخرین اظهارنامه مالیاتی که به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود

مشخص کردن تعداد اعضای شرکت دانش بنیان

برای ثبت و اخذ شرکت دانش بنیان مشخص کردن اعضای شرکت نیز الزامی است و باید تعداد اعضا مشخص شوند. حداقل تعداد شرکایی که باید در این نوع شرکت ها حضور داشته باشند دو نفر است و چنانچه شرکت از نوع دانش بنیان سهامی باشد باید 3 شریک حضور داشته باشند.

سایت ثبت شرکت دانش بنیان چگونه است؟

برخی از امور و مراحل ثبت شرکت دانش بنیان را میتوان به صورت اینترنتی و از طریق سامانه آن نیز انجام داد که این مساله موجب می شود تا متقاضیان در مدت زمان کوتاه تر و شرایط ایده تر بتوانند شرکت خود را به ثبت برسانند و به تعداد دفعات کمتری برای مراجعه حضوری به سازمان ها و ادارات مختلف پیدا کنند.

سایت ثبت شرکت دانش بنیان www.daneshbonyan.ir است که وب سایت رسمی ثبت شرکت های دانش بنیان است و از هر شهر و یا استانی میتوان از خدمات این وب سایت بهره برد.

برای استفاده از خدمات این سایت باید در ابتدا تمامی قوانین و قواعد درج شده در سایت را به درستی و با دقت مطالعه کنید تا با کسب اطلاعات دقیق از روند ثبت شرکت برای انجام این کار اقدام کنید.

زمانی که به صورت کامل از نحوه ثبت شرکت دانش بنیان به شکل اینترنتی مطلع شدید، باید مدارک و اطلاعات خواسته شده را در وب سایت وارد کنید تا گروه کارشناسی به بررسی اطلاعات شما بپردازد  و چنانچه مشکلی در انها وجود نداشت بتوانید نتیجه مثبت از سوی آنها دریافت کنید.

هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان

از آنجایی که شرکت های دانش بنیان بسیار مفید هستند و در راستای گسترش فعالیت های علمی به پا می شوند، هزینه مورد نیاز برای راه اندازی و ثبت این شرکت ها بسیار کم است.

با این وجود می توانید با صرف مبلغ حداقل صد هزار تومان برای ثبت و تاسیس این شرکت ها اقدام کنید و فعالیت رسمی خود را اغاز نمایید. میزان مبلغ مورد نیاز برای راه اندازی این نوع شرکت ها موجب می شود تا تمامی کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند و قصد راه اندازی شرکت دارند بدون نیاز به سرمایه های کلان امکان انجام این کار را داشته باشند و بتوانند کسب و کار نویی در جامعه بنا کنند.

لازم به توضیح است که علاوه بر صد هزار تومان ذکر شده که از سوی متقاضیان شرکت های دانش بنیان پرداخت می شود، مابقی مبلغ لازم برای تاسیس این شرکت ها از سوی معاونت ریاست جمهوری کشور پرداخت می شود.

سخن پایانی

راهنمای ثبت شرکت دانش بنیان و دریافت مجوز را مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه با مطالعه این مطلب باز هم به راهنمایی و مشاوره برای راه اندازی شرکت مورد نظر خود نیاز دارید از خدمات ما در موسسه ثبتی و حقوقی پتروکاران فردا بهره ببرید و تحت مشاوره متخصصین ما قرار بگیرید.

علاوه بر آن در صورت تمایل میتوانید تمامی مراحل ثبت این نوع شرکت ها را نیز از سوی پتروکاران فردا دنبال کنید و صفر تا صد عملیات ثبت شرکت را به عهده این مجموعه بسپارید؛ به این منظور منتظر تماس شما هموطنان عزیز خواهیم بود.