برای ثبت شرکت به کجا مراجعه کنیم؟

7 تیر 1402
0 دیدگاه
برای ثبت شرکت به کجا مراجعه کنیم؟

برای ثبت شرکت به کجا مراجعه کنیم؟ اداره ثبت شرکت ها چیست؟ سامانه ثبت شرکت اینترنتی چگونه است؟  هزینه ثبت شرکت چقدر است؟ در صورتی که به کسب اطلاعات در این زمینه نیاز دارید، با ما در مجموعه پتروکاران فردا همراه بمانید.

به ثبت رساندن شرکت در هر نوعی به طی کردن عملیات خاصی نیاز دارد تا مراحل قانونی و اداری ثبت شرکت انجام شود و افراد بتوانند در این زمینه به شکل قانونی و استاندارد فعالیت کنند.

اما از آنجایی که عده زیادی از هموطنان عزیز که جویای ثبت شرکت هستند از روند انجام این کار اطلاعات کافی ندارند و نمی دانند چگونه باید برای ثبت شرکت اقدام کنند، این پرسش ایجاد می شود که برای ثبت شرکت به کجا مراجعه کنیم؟

برای ثبت شرکت به کجا مراجعه کنیم؟

برای به ثبت شرکت در غرب تهران باید از طریق اداره ثبت شرکت ها اقدام کرد و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت شرکت را به این اداره برد و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را انجام داد. اما این فقط یک سمت ماجرا است زیرا علاوه بر مراجعه به اداره ثبت شرکت ها باید مراکز و ادارات دیگری نیز در این راستا مراجعه شود که در بخش های بعدی این موارد را شرح میدهیم.

اداره ثبت شرکت ها چیست؟

اداره ثبت شرکت ها به صورت کلی به سازمانی گفته می شود که تمامی شرکت ها در سطح کشور را سازماندهی می کند و برای حفاظت قانونی از حقوق شرکت ها و حفظ امنیت این شرکت ها اقدام می نماید.

از این جهت تمامی شرکت هایی که باید به ثبت برسند زیر نظر این اداره قرار می گیرند و باید حتما از سوی این شرکت مجوز فعالیت رسمی دریافت کنند و مورد تایید واقع شوند. در غیر این صورت امکان فعالیت قانونی و رسمی برای شرکت ها وجود نخواهد داشت.

سامانه ثبت شرکت اینترنتی چگونه است؟

سامانه ثبت شرکت اینترنتی از دیگر بخش هایی است که برای ثبت شرکت باید عملیات ثبت نام در آن انجام داد. به عبارت دیگر این سامانه به آدرس irsherkat.ssaa.ir به سامانه ای گفته می شود که یک بخش از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

این سامانه امکانات گوناگونی را در رابطه با شرکت های تجاری و غیر تجاری در اختیار متقاضیان قرار می دهد و شرایط ثبت شرکت را برای مردم بسیار راحت تر می کند.

از مهمترین امکانات سامانه ثبت شرکت اینترنتی باید به موارد ذکر شده در زیر اشاره داشته باشیم:

  • ثبت اینترنتی شرکت
  • تاسیس شخصیت حقوقی
  • ثبت تغییرات
  • پذیرش اظهارنامه در خصوص پلمپ دفاتر قانونی
  • ثبت نام اظهارنامه دفتر ثبت تجاری
  • درخواست کد فراگیر
  • ثبت اینترنتی انصراف از درخواست
  • و…

با این وجود هموطنان عزیزی که قصد مراحل ثبت شرکت داشته باشند از طریق سامانه فوق الذکر میتوانند برای انجام این عملیات اقدام کنند و بدون نیاز به مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ها تمامی این مراحل را طی نمایند.

انواع سازمان هایی که برای ثبت شرکت باید به انها مراجعه شود

علاوه بر اداره ثبت شرکت ها باید به سازمان ها و ادارات ذکر شده در زیر نیز برای ثبت شرکت مراجعه کرد:

اداره ثبت احوال

اداره ثبت احوال یکی از نهاد های رسمی و دولتی کشور است که جمع آوری اطلاعات مربوط به جمعیت کشور به عهده این اداره است و به عنوان یکی از زیر مجموعه های وزارت کشور شناخته می شود. تمامی اطلاعات هویتی اشخاص و مردم کشور در این سازمان به ثبت می رسد و صدور هر گونه مدرک هویتی از طریق این مرکز انجام می شود.

به همین دلیل در روند اداری به ثبت رساندن شرکت در بسیاری از مواقع مراجعه به این سازمان لازم و ضروری خواهد بود.

اداره پلیس + 10

یکی از مدارک هویتی که برای به ثبت رساندن شرکت لازم است و متقاضیان باید آن را به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهند مدرک سو پیشینه است که نشان دهنده عدم وجود هر گونه سابقه کیفری برای افراد است و غیر مجرم بودن آنها را اثبات می کند. از این جهت در حین ثبت اطلاعات در سامانه ثبت شرکت ها و یا اداره ثبت شرکت ها لازم است تا متقاضیان مدرک مربوط به عدم سوپیشینه خود را نیز از اداره پلیس + 10 دریافت کنند.

لازم به ذکر است که مرکز پیش + 10 با مرکز نیروی انتظامی متفاوت است و امور مربوط به حراست و امنیت کشور در آن انجام نمی شود.

دفاتر اسناد رسمی

مدارکی که به اداره ثبت شرکت ها ارسال می شوند به صورت کپی از مدارک اصلی هویتی اعضای شرکت هستند که باید کپی برابر اصل شده باشند. بدین معنا که از سوی دفاتر اسناد رسمی کشور باید صحت اطلاعات اثبات شده باشد و این دفاتر کپی مدارک را تایید کرده باشند. بنابراین برای ثبت شرکت باید حتما مدارک خود را به همراه کپی آنها به دفاتر اسناد رسمی ببرید تا عملیات کپی برابر اصل بر روی انها انجام شود. به همین دلیل این دفاتر نیز در گروه اداراتی قرار دارند که باید به آنها مراجعه کرد.

موسسه ثبتی و حقوقی

موسسه ثبتی و حقوقی به موسسه ها و شرکت هایی گفته می شود که امور قانونی مربوط به ثبت شرکت و یا امور حقوقی را برای متقاضیان انجام می دهند و تمامی مراحل را به جای اشخاص برای انها طی می کنند. این موسسات در قبال اموری که در این راستا انجام می دهند مبلغی از متقاضیان دریافت می کنند اما به صورت کامل بر روی جنبه های قانونی و اداری تسلط دارند و در کوتاه ترین زمان ممکن میتوانند کلیه کارهای ثبت شرکت را برای شما انجام دهند.

با این وجود مراجعه به این موسسه ها برای کسانی که اطلاعات کافی در خصوص ثبت شرکت در اختیار ندارند می تواند بسیار چاره ساز باشد و به انها در این زمینه کمک کند.

همچنین لازم به ذکر است که اگر مشغله زیادی دارید و از کمبود زمان برای طی کردن مراحل ثبت شرکت برخوردار هستید نیز انجام این کار برای شما مفید خواهد بود.

سخن پایانی

مجموعه پتروکاران فردا از جمله موسسه های ثبتی و حقوقی است که میتوانید برای انجام اخذ گواهی ایزرو در غرب تهران به آن مراجعه کنید و مراحل ثبت شرکت را به دست این مجموعه بسپارید.