مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

6 تیر 1402
0 دیدگاه
ثبت و تغییرات شرکت سهامی خاص

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص چگونه است؟ شرکت سهامی خاص چیست؟ ثبت و تغییرات شرکت سهامی عام چگونه انجام می شود؟  ثبت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود را چگونه میتوان انجام داد؟ در صورتی که به کسب اطلاعات در زمینه ثبت این نوع از شرکت ها نیاز دارید، کمی از وقت خود را به مطالعه این مطلب که در پتروکاران فردا تهیه کرده ایم، اختصاص دهید.

ثبت شرکت در ایران مساله مهمی است که بسیاری از هموطنان عزیز ما به دنبال آن هستند و در زمینه های مختلف به ثبت شرکت نیاز دارند. شرکت ها انواع مختلفی دارند که شرکت های سهامی خاص یکی از انواع آنها هستند.

شرکت های سهامی خاص به طی کردن مراحل متفاوتی برای ثبت نیاز خواهند داشت که باید به صورت قانونی و مناسب عملیات ثبت انها را انجام داد. مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

شرکت سهامی خاص چگونه است؟

شرکت های سهامی خاص به نوعی از شرکت های سهامی گفته می شود که امکان داد و ستد در بورس اوراق بهادار را ندارند اما مردم به راحتی میتوانند از طریق انها معاملاتی را انجام دهند. برای تشکیل این شرکت ها باید همه سرمایه انها در هنگام تاسیس توسط موسسان در بانک سپرده گذاری شود.

در شرکت های سهامی خاص سرمایه ها به سهام تبدیل می شود و هر شخصی به میزان سهام خود در شرکت نقش و مسئولیت خواهد داشت. علاوه بر آن لازم به ذکر است که تعداد افراد تشکیل دهنده شرکت های سهامی خاص باید 3 سهامدار و 2 بازرس باشند.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص به صورت کلی از مراحلی به شرح زیر تشکیل می شوند:

درخواست انلاین ثبت شرکت

ابتدا باید کسانی که قصد ثبت شرکت دارند از طریق سامانه رسمی ثبت شرکت درخواست خود را به صورت انلاین به ثبت برسانند و تمامی اطلاعاتی که در این راستا از کاربران تقاضا می شود را باید به درستی در سامانه وارد کنند؛ علاوه بر آن مشخصات و مدارکی که مورد نیاز است نیز باید در این خصوص در دسترس قرار داشته باشد.

تعیین نام شرکت

مرحله بعدی برای ثبت شرکت سهامی خاص، انتخاب یک نام مناسب برای شرکت است که نام انتخاب شده باید غیر تکراری باشد و قبلا به ثبت نرسیده باشد. از طرف دیگر نام شرکت باید از سوی اداره ثبت شرکت ها تایید شود.

ارزیابی اطلاعات توسط بازرس

در مرحله بعدی نوبت به بازرسی اطلاعات توسط بازرسین اداره ثبت شرکت ها می رسد که در این زمان اطلاعاتی که کاربران در سایت وارد کرده اند، از سوی بازرسین مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که این اطلاعات پذیرفته شود پاسخی از سوی انه دریافت خواهد شد.

ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها

پس از طی شدن مراحل ثبت شرکت سهامی خاص و یا ثبت شرکت های تجاری که در بخش های فوق اشاره شد، چنانچه همه مراحل به خوبی طی شده باشند حال نوبت به ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها می رسد. زمانی که مدارک را به اداره ثبت شرکت ها ارسال کردید باید شماره مرسوله را در سامانه وارد کنید تا مدارک بررسی شوند و در صورتی که نقضی در آنها وجود نداشته باشد، نوبت به مراجعه حضوری به اداره ثبت می رسد.

انتشار اگهی در روزنامه رسمی

چنانچه مراحل قبلی به خوبی طی شده باشند حال نوبت به آن می رسد که اگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی به چاپ رساند. برای انجام این مرحله باید هزینه آن را به صورت اینترنتی پرداخت کرد.

آغاز فعالیت رسمی

چنانچه تمامی فعالیت های ذکر شده در فوق به خوبی انجام شود، حال نوبت به آغاز فعالیت رسمی می رسد و متقاضیانی که شرکت سهامی خاص را به ثبت رسانده اند از این امکان برخوردار هستند که فعالیت خود را آغاز کنند و به کسب و کار بپردازند.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص
مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص

برای به ثبت رساندن یک شرکت سهامی خاص لازم است تا تمامی مدارک از قبیل زیر به اداره ثبت شرکت ها ارائه داده شوند تا مراحل به خوبی طی گردند:

  • شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای شرکت یعنی سهامداارن، هیئت مدیره، بازرسین و …
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه که مربوط به تمامی اعضا باشد
  • ارائه کد ثنا مربوط به اعضای شرکت
  • ارائه آدرس محل سکونت، کد پستی و ادرس شرکت
  • ارائه فیش واریزی مربوط به پرداخت 35 درصد از سرمایه اولیه
  • ارائه اقرارنامه مدیران شرکت در خصوص عدم ممنوعیت انها برای انجام امور اداری
  • ارائه اقرارنامه بازرسین که نشان دهنده عدم وجود رابطه نسبی و یا نسبی با مدیران باشد

با ارائه این مدارک میتوان تمامی مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را طی کرد و شرکت را به ثبت رساند.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص چه قدر است؟

شاید فکر کنید که هزینه ثبت شرکت خیلی زیاد است و از عهده آن بر نمی آیید؛ اما باید اشاره کنیم که خوشبختانه هزینه مورد نیاز برای به ثبت رساندن این شرکت ها بسیار مقرون به صرفه و مناسب است و تمامی متقاضیان میتوانند به راحتی این کار را انجام دهند.

کمترین میزان سرمایه ای که میتوانید برای انجام این کار مورد استفاده قرار دهید، در حدوده صد هزار تومان است که پرداخت این مبلغ از عهده هر کسی بر می آید.

انجام مراحل ثبت شرکت سهامی خاص از طریق پتروکاران فردا

چنانچه از مراحل قانونی و اداری ثبت شرکت سر در نمی آورید از این امکان برخوردار هستید که به واسطه شرکت های ثبتی و حقوقی برای ثبت شرکت سهامی خاص اقدام کنید. شرکت های ثبتی و حقوقی مانند مجموعه پتروکاران فردا مراحل ثبت شرکت را از ابتدا تا انتها برای شما عزیزان پیگیری می کنند و عملیات ثبت را دنبال می نمایند تا در نهایت شرکت مورد نظر شما به ثبت برسد و بتوانید کسب و کار خود را آغاز کنید.

کلام پایانی

در صورتی که برای طی کردن مراحل ثبت و تغییرات شرکت سهامی خاص به کمک و راهنمایی نیاز دارید و یا میخواهید از سوی شرکت های حقوقی و ثبتی این امور را دنبال کنید، با ما در مجموعه پتروکاران فردا در ارتباط باشید.