برای ثبت شرکت چه مدرک تحصیلی لازم است؟

6 تیر 1402
0 دیدگاه
ثبت شرکت

برای ثبت شرکت چه مدرک تحصیلی لازم است؟ مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟ مدرک تحصیلی اعضای هیئت مدیره چیست؟  مراحل ثبت انواع شرکت تجاری مدرک تحصیلی لازم برای تاسیس شرکت دارویی چیست؟ مدرک تحصیلی مدیر عامل شرکت تعاونی چه می باشد؟

به ثبت رساندن شرکت در زمینه های مختلف به ارائه اسناد و مدارک و طی کردن مراحل متفاوتی نیاز دارد که با انجام شدن این امور عملیات مربوط به ثبت شرکت انجام می شود و اشخاصی که در به ثبت رساندن شرکت دخیل هستند میتوانند به انجام امور تجاری و بازرگاری مورد نظر خود بپردازند و فعالیت کاری خود را به شکل قانونی آغاز نمایند.

همانطور که می دانید مدرک تحصیلی در زمینه های مختلف اهمیت زیادی دارد و میزان قابل توجهی موثر واقع می شود. از این رو میخواهیم در مجموعه پتروکاران فردا به بررسی مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت شرکت بپردازیم. پس اگر میخواهید بدانید که برای ثبت شرکت چه مدرک تحصیلی لازم است؟، با ما تا انتهای این بخش همراه بمانید.

برای ثبت شرکت چه مدرک تحصیلی لازم است؟

به صورت کلی برای به ثبت شرکت های تجاری در ایران نیازی به ارائه مدرک تحصیلی خاصی نیست و بدون آن نیز میتوان برخی از انواع شرکت را به ثبت رساند. اما با این وجود برخی از انواع شرکت هایی که به ثبت می رسند به ارائه مدرک تحصیلی خاصی نیاز دارند.

مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت های با مسئولیت محدود به برخی از شرکت ها گفته می شود که هر یک از سهامداران آنها در قبال بدهی های شرکت مسئولیت دارند و باید بدهی هایی که مربوط به مبلغ سرمایه گذاری است را بپردازند.

حال با این وجود باید اشاره داشته باشیم که برای به ثبت رساندن این نوع شرکت ها نیازی به مدرک تحصیلی خاص نیست بلکه بدون آن نیز میتوان به ثبت رساندن شرکت های با مسئولیت محدود اقدام کرد. اما برای آنکه بتوان کارت بازرگانی در خصوص این شرکت ها دریافت نمود، لازم است تا حداقل مدرک تحصیلی یعنی دیپلم وجود داشته باشد.

مدرک تحصیلی اعضای هیئت مدیره شرکت های پیمانکاری

شرکت های پیمانکاری به نوعی از شرکت ها گفته می شوند که در انها افراد حقیقی و حقوقی برای انجام امور مورد نظر قرار دادی را می بندند. این نوع شرکت ها در راستای اموری از قبیل اجرا، نصب، حمل و … تاسیس می شوند و به انها گرید و رتبه پیمانکاری اختصاص داده می شود.

در خصوص مدرک تحصیلی اعضای این شرکت ها نیز باید اشاره داشته باشیم که باید حداقل دو سوم از پیمانکاران، مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره این شرکت ها از مدرک تحصیلی کارشناسی برخوردار باشند و رشته تحصیلی انها با فعالیت شرکت مرتبط باشد.

مدرک تحصیلی لازم برای تاسیس شرکت دارویی

شرکت های دارویی به نوعی از شرکت ها گفته می شوند که در حوزه واردات، صادرات، پخش، تولید و توزیع دارو فعالیت می کنند. خوشبختانه برای ثبت کردن این نوع از شرکت ها در کشور ما هیچ گونه مدرک تحصیلی خاصی نیاز نخواهد بود و افراد میتوانند بدون در اختیار داشتن مدارک تحصیلی برای ثبت این نوع شرکت ها اقدام کنند.

شرکت های دارویی میتوانند از نوع دانش بنیان، سهامی خاص و سهامی عام باشند که هیچ یک از این نوع شرکت ها به مدارک تحصیلی خاصی نیازمند نیستند.

مدرک تحصیلی مدیر عامل شرکت تعاونی

یکی دیگر از انواع شرکت ها تحت عنوان شرکت تعاونی شناخته می شوند که برای راه اندازی این شرکت ها افرادی که هم صنف هم باشند و یا تناسبی میان آنها وجود داشته باشد، میتوانند اقدام کنند. به عنوان مثال: همسایه ها، خویشاوندان و دوستان میتوانند یک شرکت تعاونی راه اندازی نمایند تا به منافع مشترک دسترسی داشته باشند و سرمایه گذاری معینی انجام دهند.

اخیرا از سوی دیوان عالی کشور اعلام شده است که شرکت های تعاونی و مدیران عامل آن از مدرک تحصیلی لیسانس و یا بالاتر برخوردار باشند. در نتیجه برای راه اندازی این شرکت ها حداقل لیسانس برای مدیر عامل مورد نیاز خواهد بود که علاوه بر آن مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره نیز باید این مدرک را داشته باشند.

مدرک تحصیلی لازم برای شرکت های سهامی خاص

شرکت های سهامی خاص به نوعی از شرکت ها گفته می شود که سهام آنها قابلیت داد و ستد در بورس را ندارد ولی توسط مردم قابل معامله است.  برای تشکیل این نوع شرکت ها باید تمامی سرمایه انها در بانک سپرده گذاری شود.

خوشبختانه شرایط مربوط برای ثبت و تغییرات شرکت سهامی خاص سخت نیست و هیچ محدودیت برای مدرک تحصیلی در این شرکت ها وحود ندارد بلکه بدون هر گونه مدرک تحصیلی که مربوط به تحصیلات عالیه باشد نیز میتواند به راه اندازی این شرکت ها پرداخت.

با این وجود کسانی که قصد راه اندازی شرکت های سهامی را داشته باشند به راحتی می توانند در این زمینه اقدام کنند و نیازی به نگرانی از بابت مدرک برای انها نخواهد بود.

ثبت شرکت از طریق پتروکاران فردا

طی کردن مراحل ثبت شرکت در انواع مختلف آن نیازمند اگاهی از مراحل و روال اداری است که شاید هر کسی از این مسائل مطلع نباشد و در انجام مراحل قانونی ثبت شرکت دچار مشکل شود.

از این رو کسانی که نمیتوانند خودشان عملیات به ثبت رساندن شرکت را انجام دهند، از طریق مجموعه پتروکاران فردا می توانند صفر تا صد مراحل را انجام دهند و شرکت مورد نظر خود را به ثبت برسانند.

در نتیجه اگر مایل به انجام این کار هستید، میتوانید از همکاران ما در این مرکز کمک بگیرید.

سخن پایانی

پتروکاران فردا و همکاران ما در این مرکز میتوانند تمامی عملیات ثبت شرکت را برای شما عزیزان در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند و در زمان صرفه جویی کنند. با ما در تماس باشید تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.