ثبت شرکت آنلاین و غیر حضوری

28 تیر 1402
0 دیدگاه
ثبت شرکت آنلاین و غیر حضوری

آیا ثبت شرکت آنلاین و غیر حضوری امکان پذیر است؟ برای ثبت شرکت به کجا مراجعه کنیم؟  مراحل ثبت شرکت اینترنتی چیست؟ سامانه ثبت شرکت اینترنی چگونه است؟ برای ثبت شرکت چه باید کرد؟  اگر قصد راه اندازی انواع شرکت را دارید و میخواهید به ثبت شرکت بپردازید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

به ثبت رساندن شرکت در انواع مختلف آن مستلزم طی کردن مراحل مختلفی است تا از این طریق بتوان امور اداری مربوط به ثبت شرکت را انجام داد و شرکت مورد نظر را به ثبت رساند.

بنابراین همه کسانی که قصد راه اندازی یک شرکت در کشور جمهوری اسلامی ایران را دارند باید مراحل مختلف ثبت شرکت را طی کنند که امکان آغاز فعالت قانونی خود را داشته باشند.

امروزه عملیات ثبت و تاسیس شرکت در مقایسه با گذشته بسیار آسان تر شده است و در شرایط مناسب تری افراد می توانند به راه اندازی و تاسیس شرکت بپردازند. موضوعی که موجب شده تا راه اندازی و ثبت شرکت در حال حاضر آسان تر از گذشته باشد، ثبت شرکت آنلاین و غیر حضوری است که بسیاری از مشکلات را از پیش روی کاربران برداشته است.

ثبت شرکت آنلاین و غیر حضوری

در حال حاضر برای آنکه افراد بتوانند یک شرکت در هر نوعی را به ثبت برسانند نیازی به مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ها ندارند و بدون نیاز به آنکه از این اداره به آن اداره بروند قادر به ثبت شرکت هستند.

به عبارت دیگر عملیات ثبت شرکت آنلاین و غیر حضوری قابل انجام است و همه کسانی که قصد راه اندازی شرکت دارند قادر به استفاده از این روش هستند و تنها با در اختیار داشتن مدارک و اینترنت میتوانند به راحتی عملیات ثبت شرکت به شکل آنلاین را انجام دهند.

مراحل ثبت شرکت اینترنتی

مراحل ثبت شرکت اینترنتی و شرایط ثبت شرکت که هر متقاضی باید آن را طی کند از قبیل زیر است و باید به صورت مرتب و پی در پی انجام گیرد:

وارد شدن به وب سایت اداره کل ثبت شرکت ها

قدم اول برای انجام این کار وارد شدن به وب سایت رسمی اداره کل ثبت شرکت ها به نشانی irsherkat.ssaa.ir است؛ متقاضیان با وارد شدن به این سامانه می توانند درخواست ثبت شرکت را در سایت به ثبت برسانند و اطلاعاتی که در این هنگام در سایت وارد می شود باید کامل و دقیق باشد و با اسناد و مدارک رسمی مطابقت داشته باشد.

در صورتی که هر گونه مغایرت در ثبت اطلاعات در سایت با مدارک اصلی وجود داشته باشد ادامه روند ثبت شرکت متوقف می شود و متقاضیان باید از ابتدا به انجام این کار بپردازند.

ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها

زمانی که مراحل ثبت اینترنتی شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها به پایان رسید و اطلاعات درخواست شده در آن وارد گردید، حال نوبت به آن می رسد که متقاضیان مدارک مورد نیاز را از طریق اداره پست کشور به اداره ثبت شرکت ها ارسال کنند تا صحت اطلاعات از طریق مهندسین این مجموعه تایید شود.

در صورتی که مدارک و صحت اطلاعات وارد شده در سایت از سوی مهندسین تایید شود، آنگاه اجازه ثبت شرکت برای عزیزان صادر می شود و یا از طریق وب سایت به انها اطلاع رسانی می شود. اما در صورت بروز مشکل در این روند عملیات پایان نخواهد پذیرفت و باید مجددا تقاضا را به ثبت رساند.

ثبت شرکت آنلاین و غیر حضوری
ثبت شرکت آنلاین و غیر حضوری

نکاتی در رابطه با ثبت شرکت آنلاین و غیر حضوری

کسانی که قصد دارند تا از طریق سامانه ثبت شرکت اینترنتی برای ثبت شرکت اقدام کنند و ثبت شرکت آنلاین و غیر حضوری انجام دهند باید به نکاتی از قبیل زیر توجه داشته باشند:

توضیحات سامانه ثبت شرکت اینترنتی را با دقت مطالعه کنید

با توجه به اینکه اغلب کاربران و متقاضیان ثبت شرکت اطلاعات دقیق و کاملی از روند به ثبت رساندن شرکت ندارند و به آگاهی بیشتر در این زمینه نیاز دارند، توصیه می کنیم که این عزیزان ابتدا قوانین، اساسنامه ها و توضیحات درج شده در سامانه اینترنتی را به دقت مطالعه کنند و سپس برای انجام عملیات و درج اطلاعات در سایت اقدام نمایند تا در وارد کردن اطلاعات و یا انجام عملیات ثبت شرکت دچار مشکلی نشوند و اطلاعات از سوی اداره ثبت شرکت ها تایید شود و با صرف زمان کمتری بتوانند این امور را انجام دهند.

پر کردن تمامی فیلدها و بخش ها در سامانه

برای ثبت شرکت آنلاین و غیر حضوری باید توجه داشته باشید که تمامی فیلد ها و بخش ها را به شکل کامل و صحیح در سامانه ثبت شرکت ها وارد کنید. این بخش ها عبارتند از:

  • اطلاعات متقاضی
  • اطلاعات و نام شخص حقوقی
  • موضوع و مدت فعالیت شرکت
  • آدرس دفتر مرکزی شرکت
  • میزان سرمایه اولیه در نظر گرفته شده
  • اشخاص شرکت
  • میزان سرمایه و سهام
  • سمت ها و ارتباطات اشخاص
  • شعب شرکت و معرفی آنها
  • روزنامه
  • متن صورت جلسه در نظر گرفته شده
  • اساسنامه شرکت
  • شرکت نامه
  • مدارک
  • و….

هزینه ثبت شرکت آنلاین و غیر حضوری چه قدر است؟

به صورت کلی هزینه ثبت شرکت به شکل آنلاین و غیر حضوری بسیار کم است زیرا در کل به ثبت رساندن شرکت به صرف هزینه زیادی نیاز ندارد و همه میتوانند با صرف کمترین مبلغ برای به ثبت رساندن شرکت اقدام کنند.

اما باید در نظر داشته باشید که هزینه ثبت شرکت آنلاین برای هر کسی متفاوت است زیرا این موضوع بر حسب نوع شرکتی که هر کسی قصد به ثبت رساندن آن را دارد متفاوت است و نوع شرکت مورد نظر تعیین کننده میزان هزینه مورد نیاز خواهد بود.

سخن پایانی در مورد ثبت شرکت آنلاین و غیر حضوری

ثبت شرکت آنلاین و غیر حضوری را میتوانید از طریق شرکت های ثبتی و حقوقی انجام دهید و به کمک این شرکت ها پیگیری های لازم را سپری کنید. کمک گرفتن از راهنمایی و مشاوره شرکت های ثبتی و حقوقی  در این زمینه برای کسانی که اطلاعات کمی در اختیار دارند بسیار مناسب و موثر است و میتواند در مدت زمان آنها به میزان زیادی صرفه جویی کند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها