شرایط ثبت شرکت

25 تیر 1402
0 دیدگاه
شرایط ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت در ایران چگونه است؟ برای ثبت شرکت چه باید کرد؟ چگونه میتوان ثبت شرکت سهامی خاص انجام داد؟ برای ثبت شرکت به کجا مراجعه کنیم؟ چگونه میتوان ثبت شرکت سهامی عام انجام داد؟ در صورتی که به کسب اطلاعات در این زمینه نیاز دارید، با ما تا انتهای این مطلب در مجموعه پتروکاران فردا همراه باشید.

برای اینکه بتوان در ایران شرکتی را به ثبت رساند باید مراحل مختلفی طی شوند و امور اداری و قانونی ثبت شرکت انجام شود تا بتوان یک مجموعه را به ثبت رساند و در راستای انجام امور از آن استفاده کرد.

در این خصوص ابتدا باید مشخص شود که شرکت مورد نظر از چه نوعی است و تعیین نوع شرکت مهمترین مساله ای است که باید آن را مشخص کرد زیرا شرکت ها از انواع مختلفی برخوردار هستند و انواع انها عبارتند از: شرکت های سهامی خاص، سهامی عام و مسئولیت محدود، تضامنی، غیر سهامی، مختلط سهامی، تعاونی، دانش بنیان و …؛ شرایط به ثبت رساندن هر یک از این شرکت ها متفاوت است.

شرایط ثبت شرکت در ایران

کسانی که بخواهند عملیات ثبت شرکت را از طریق موسسه های حقوقی و ثبتی انجام دهند باید مراحل زیر را طی کنند:

انجام مشاوره اولیه

ابتدا باید مشاوره اولیه با موسسه حقوقی ثبتی انجام شود تا کسانی که قصد ثبت شرکت و یا آگاهی از شرایط ثبت شرکت را دارند از این موضوع مطلع شوند که چه نوع شرکتی برای انجام امور آنها مناسب است. از طرف دیگر موسسه حقوقی با آگاه شدن از فعالیت های مد نظر اشخاص به انها راهکارهایی را ارائه می دهد تا مراحل ثبت شرکت و انتخاب نوع شرکت به خوبی طی شود.

تنظیم قرارداد

در ادامه باید قراردادی میان اشخاص و شرکت ثبتی و حقوقی انجام شود تا به موجب این قرارداد تعهداتی که میان دو طرف باید رعایت شود، ثبت گردد و به عنوان یک مدرک قانونی و معتبر در دسترس باشد. در این قرارداد هزینه های ثبت شرکت، مدارک و سایر تعهدات دو طرف درج می شود.

انجام خدمات

در مرحله سوم شرکت ثبتی و حقوقی باید با دریافت مدارک مورد نیاز به انجام خدمات ثبت بپردازد و مراحل ثبت را انجام دهد. موسسه ثبتی و حقوقی باید به تمامی تعهداتی که در قرارداد داده است، عمل کند و به بهترین شکل خدمات را به متقاضی ارائه دهد.

لازم به ذکر است که اگر خودتان بخواهید مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را پیگیری کنید، نیازی به امضای قرارداد با شرکت های ثبتی و حقوقی نخواهید داشت اما با این شرایط ممکن است که مدت زمان ثبت شرکت و فراز و نشیب های بیشتری برای شما به وجود آید.

شرایط ثبت شرکت
شرایط ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت سهامی عام و خاص

به صورت کلی برای ثبت و تغییرات شرکت سهامی خاص  در ایران باید مراحلی از قبیل زیر طی شوند:

انتخاب نام شرکت

پس از آنکه از نوع شرکت اطمینان پیدا کردید، باید نام شرکت را تعیین کنید که در این خصوص باید دقت داشته باشید که نام شرکت باید به صورت سه سیلابی باشد و ریشه فارسی داشته باشد. علاوه بر آن لازم است تا نام انتخاب شده قبلا به ثبت نرسیده باشد و توسط اداره ثبت شرکت ها تایید گردد.

تعیین موضوع فعالیت شرکت

در قدم بعدی باید موضوع فعالیت شرکت را مشخص کنید که موسسه های ثبتی در این زمینه به شما کمک می کنند. با مشخص شدن موضوع فعالیت شرکت و اعلام آن به اداره ثبت شرکت ها یک محدوده مجاز برای فعالیت شما تعیین می شود و به صورت قانونی و مجاز میتوانید امور خود را انجام دهید.

ثبت شرکت در سامانه آنلاین ثبت شرکت ها

اداره ثبت شرکت از یک سامانه رسمی و قانونی برخوردار است که تمامی شرکت های ثبتی باید در داخل این سامانه به ثبت برسند و مرحل ثبت نام آنلاین آنها در این سامانه باید انجام شود.

بنابراین در این مرحله از شرایط ثبت شرکت باید در سامانه ثبت شرکت ها مشخصات شرکت خود را وارد کنید و ثبت انلاین انجام دهید. زمانی که تمامی مراحل ثبت اینترنتی انجام شود و پیامی در خصوص موفقیت آمیز بود ثبت انلاین دریافت کنید، آن گاه میتوانید مراحل بعدی را طی کنید.

تنظیم اوراق برای شرکت و ارسال مدارک به اداره ثبت

در این مرحله باید تمامی اوراق و مدارک شرکت را به صورت کامل جمع آوری کنید و آنها را به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید. با انچام این کار باید منتظر تایید اداره ثبت شرکت ها باشید.

دریافت آگهی

در صورتی که تمامی مراحل فوقانی به درستی طی شده باشند، حال نوبت به دریافت آگهی می رسد. در این حین پیامی از سامانه ثبت شرکت ها دریافت می کنید که باید هزینه ثبتی را بپردازید و آگهی تاسیس را نیز از اداره ثبت شرکت ها دریافت کنید.

ثبت شرکت از طریق پتروکاران فردا

موسسه ثبتی و حقوقی که از طریق آن برای ثبت و تغییرات شرکت سهامی عام اقدام می کنید، اهمیت زیادی در مدت زمان ثبت و سهولت طی شدن مراحل دارد. با این وجود اگر به دنبال یک مجموعه مناسب در این راستا هستید تا عملیات ثبت شرکت را از طریق آن انجام دهید، مجموعه پتروکاران فردا یکی از بهترین موسسه ها برای شما خواهد بود که صفر تا صد عملیات را برای شما انجام می دهد.

لازم به توضیح است که این مجموعه مراحل ثبت انواع شرکت های ذکر شده در فوق را برای شما عزیزان پیگیری می کند و انجام آنها را می پذیرد.

سخن پایانی

شرایط ثبت شرکت در ایران را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه نیاز دارید، از طریق تلفن های تماس با ما در مجموعه پتروکاران فردا در ارتباط باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها