مزایا و معایب ثبت شرکت

3 مرداد 1402
0 دیدگاه
مزایا و معایب ثبت شرکت

مزایا و معایب ثبت شرکت چیست؟ آیا به ثبت رساندن شرکت با خطر همراه است؟ برای ثبت شرکت چه باید کرد؟ چنانچه قصد دارید که یکی از انواع شرکت ها را به ثبت برسانید یا دنبال پاسخ این سوال هستید که برای ثبت شرکت چه باید کرد؟ یا به دنبال مراحل ثبت شرکت هستید و در این زمینه به کسب اطلاعات نیاز دارید، در مجموعه پتروکاران فردا با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

به ثبت رساندن شرکت یک اتفاق مثبت است که با انجام آن مردم میتوانند به بسیاری از اهداف خود دست یابند و به کسب و کار بپردازند. بسیاری از امور در کشور ما از طریق انواع مختلف شرکت ها انجام می شوند و در صورتی که برای انجام برخی از امور شرکتی به ثبت نرسد، امکان فعالیت قانونی به وجود نخواهد آمد.

از این سو می توان گفت که ثبت شرکت یکی از مهمترین مسائل در جامعه ما است و راه را برای انجام امور تجاری و بازرگانی باز می کند. اما با این وجود به راه انداختن یک شرکت سراپا مزیت و حسن نیست بلکه معایب و خطراتی نیز ممکن است که با آن برای افراد به وجود آیند.

به همین دلیل در مجموعه پتروکاران فردا به بررسی مزایا و معایب ثبت شرکت از زوایای مختلف می پردازیم.

مزایا و معایب ثبت شرکت چیست؟

مهمترین مزایا و معایب ثبت شرکت ها از جمله ثبت شرکت حمل و نقل را میتوان مواردی از قبیل زیر در نظر گرفت که همه انها حائز اهمیت هستند:

مزایای ثبت شرکت

در این قسمت بهتر است در مورد مزایا و معایب توضیحات مفصلی ارائه دهیم تا بهتر بتوانیم در مورد شرایط ثبت شرکت اطلاعاتی ارائه دهیم.

امکان راه اندازی کسب و کار

از آنجایی که راه اندازی شرکت موجب ایجاد کسب و کار جدید می شود میتوان مهمترین مزیت آن را درامد زایی برای مدیران و مسئولان شرکت در نظر گرفت که علاوه بر آن این درآمد زایی میتواند برای کل کشور نیز مفید و سودمند باشد.

اشتغال زایی

با راه اندازی یک شرکت در زمینه های مختلف مسلما به نیروهای کاری نیاز خواهد بود که با این وجود عده ای از جوانان کشور به اشتغال می پردازند و از بیکاری رهایی می یابند.


می‌خوام بیشتر بدونم: برای ثبت شرکت به کجا مراجعه کنیم؟


ثبت شدن تمامی جوانب شرکت و جلوگیری از هر گونه تخلف

با به ثبت رسیدن یک شرکت از نوع سهامی تمامی مسائل و سهام های شرکت به صورت قانونی به ثبت می رسد و زمانی که در میان اعضای شرکت هر گونه اختلاف به وجود آید امکان حل و فصل آن به شکل قانونی وجود خواهد داشت و کسی نمی تواند از حق خود تعرض کند.


 

مزایا و معایب ثبت شرکت
مزایا و معایب ثبت شرکت

 

علاوه بر آن با انجام این کار از فعالیت های غیر قانونی شرکت ها نیز جلوگیری به عمل می آید و تمامی روند کار تحت نظارت مراجع مرتبط قرار می گیرند.

افزایش درآمد شرکت ها با به ثبت رسیدن انها

یک شرکت در هر نوعی که باشد تا زمانی که به ثبت قانونی نرسیده باشد امکان شرکت کردن در مناقصه ها و مزایده های دولتی و خصوصی را نخواهد داشت اما به ثبت رسیدن آن میتوان تمامی این عملیات را انجام داد و سودهای کلانی را کسب کرد یا با شرکت های بزرگ دیگر وارد همکاری شد.

افزایش اعتماد مشتریان و برند سازی

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم ثبت طرح صنعتی امکان افزایش دادن اعتماد مشتریان و مردم است و با انجام این کار میتوان توجه مردم را به میزان بیشتری جلب کرد و موجب شد که مشتری با خیال آسوده برای بهره بردن از خدمات شرکت به آن مراجعه نماید.

همچنین لازم به ذکر است که این کار موجب می شود تا نام حقوقی فعالیت کاری با وجود شرکت معروف شود و این موضوع در برندسازی و کسب اعتبار برای شرکت بسیار مهم است.

اخذ کارت بازرگانی

کارت بازرگانی یک کارت بسیار مهم و مفید است که به شرکت های تجاری و بازرگانی به ثبت رسیده اختصاص داده می شود و کسانی که شرکت را به صورت قانونی ثبت کرده باشند امکان دریافت این کارت را خواهند داشت. با دریافت کارت بازرگانی میتوان صادرات و واردات انجام داد و در عرصه بین المللی فعالیت نمود.

امکان دریافت نمایندگی

دریافت نمایندگی نیز تنها با به ثبت رسیدن شرکت امکان پذیر است و در صورتی که بخواهید نمایندگی یا شعبه برای فعالیت خود افتتاح کنید باید ثبت رسمی شرکت را انجام دهید.

معایب ثبت شرکت

انجام امور مالیاتی

از مهمترین خطرات ثبت شرکت که موجب می شود تا بسیاری از مدیران به این کار دست نزنند، انجام امور مالیاتی است. تمامی شرکت هایی که فعالیت قانونی و رسمی داشته باشند باید هر ساله مالیاتی را بپردازند که با این وجود مبلغی از درامد سالیانه انها به دولت اختصاص پیدا می کند و باید حتما پرداخت شود. در غیر این صورت عدم پرداخت مالیات با

پیگرد های قانونی رو به رو می شود و دردسر آفرین خواهد بود.

پرداخت حقوق کارمندان طبق قانون

از دیگر خطرات ثبت شرکت های تجاری که برای کارفرمایان حکم تهدید را دارد، پرداخت حقوق کارمندان طبق قانون کار است. این مساله موجب می شود که مسئولان شرکت ناگزیر به پرداخت حقوق بیشتری به کارمندان خود شوند و اگر حقوق آنها را قانونی پرداخت نکنند، کارمندان میتوانند از طریق مراجع قانونی شکایت کنند و حق خود را دریافت نمایند.


می‌خوام بیشتر بدونم: هزینه ثبت شرکت


پرداخت حق بیمه برای کارکنان

علاوه بر موارد ذکر شده در فوق با به ثبت رسیدن یک شرکت باید تمامی پرسنل و کارمندان آن مجموعه تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و حق بیمه آنها از سوی کارفرما باید پرداخت شود که این موضوع نیز در مخارج مدیران موثر است.


 

ثبت شرکت
ثبت شرکت

نیاز به تاسیس اقامتگاه و شرکت

ثبت شرکت در غرب تهران نیازمند آن است که اقامتگاه و دفتری به شکل رسمی تاسیس شود تا فعالیت های مجموعه از طریق آن به صورت قانونی انجام شود. راه اندازی دفتر کار نیز برای مدیران هزینه بر است زیرا باید اجاره بها و یا هزینه های ملک را پرداخت کنند.

سخن پایانی

با توجه به مزایا و معایب ثبت شرکت که در مجموعه پتروکاران فردا به بررسی انها پرداختیم، پیشنهاد می کنیم که حتما ثبت شرکت را انجام دهید تا فعالیت رسمی داشته باشید.

مزایای انجام این کار از معایب آن بیشتر است و در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر نیاز داشته باشید بهتر است تا از طریق موسسه پتروکاران راهنمایی بیشتری دریافت کنید و یا انجام کلیه امور را به دست همکاران ما بسپارید.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها