هزینه ثبت شرکت

4 مرداد 1402
0 دیدگاه
هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت در سال 1402 چه قدر است؟ هزینه ثبت کمپانی اینترنتی چه قدر است؟ برای ثبت شرکت چه مدرک تحصیلی لازم است؟ آیا از میزان هزینه مورد نیاز برای ثبت انواع کنسرسیوم مطلع هستید؟ برای ثبت شرکت به کجا مراجعه کنیم؟ اگر در این زمینه به کسب اطلاعات نیاز دارید تا انتهای این مطلب در مجموعه پتروکاران فردا با ما همراه باشید.

به ثبت رساندن شرکت در انواع مختلف آن نیازمند این است که مراحل ثبت شرکت اداری و امور قانونی آن طی شود تا در نهایت شرکت مورد نظر به ثبت برسد. موسسه های حقوقی به انجام این کار اشراف کافی دارند و اگر این امور را به دست آنها بسپارید در مدت زمان کوتاه تری به نتیجه می رسید و ثبت کمپانی برای شما انجام می شود.

هزینه ثبت شرکت در سال 1402 از مهمترین مسائلی که است پیش روی متقاضیان قرار می گیرد و دلهره در انها به وجود می اورد. به همین دلیل باید از هزینه مورد نیاز برای به ثبت رساندن انواع کنسرسیوم مطلع شد تا در شرایط مناسب تری بتوان این امور را سپری کرد. البته که شرایط ثبت شرکت برای همه نوع کسب و کاری یکسان نبوده و متفاوت از دیگری است.

هزینه ثبت شرکت در سال 1402

هزینه ثبت شرکت برای انواع مختلف کمپانی ها یکسان نیست و هر یک از آنها نیازمند صرف هزینه متفاوتی برای به ثبت رسیدن هستند که باید این مسائل را مد نظر قرار داد. از طرف دیگر مسائلی همچون سال تاسیس شرکت، شهر و استان و … نیز در هزینه ثبت شرکت تاثیر گذار هستند.

 ثبت شرکتهای اینترنتی

به صورت کلی منظور از ثبت شرکت اینترنتی انجام مراحل و طی کردن فرآیند ثبت company به شکل اینترنتی است که هزینه مورد نیاز برای انجام این کار در خصوص انواع کمپانی های مختلف بسیار مقرون به صرفه و کم است و هر کسی به راحتی میتواند این هزینه را پرداخت کند.

 ثبت شرکتهای سهامی خاص

شرکت سهامی خاص به نوعی از شرکت ها گفته می شود که سهام انها در بورس و بازار اوراق بهادار قابل داد و ستد نیست اما مردم به راحتی میتوانند آنها را بین هم معامله کنند. با تاسیس یک شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه آن توسط موسسین و بخشی از آن نیز توسط بانک تامین می شود.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص به تعداد شرکا بستگی دارد و بر اساس میزان سرمایه انها تغییر می یابد. بنابراین باید در ابتدا این مسائل مشخص شوند تا امکان تعیین هزینه وجود داشته باشد اما به صورت کلی حداقل مبلغ مورد نیاز در این زمینه به میزان صد هزار تومان است.

هزینه ثبت شرکت چقدره؟
هزینه ثبت شرکت چقدره؟

بیشتر بخوانید: مراحل ثبت شرکت سهامی خاص


 ثبت شرکتهای پیمانکاری

شرکت پیمانکاری به نوعی از کمپانی ها گفته می شود که امکان عقد قرارداد با افراد حقیقی و حقوقی را دارند تا از این طریق بتوانند اموری همچون: حمل، ساخت، اجرا، نصب و … را انجام دهند. شرکت های پیمانکاری باید حداقل متشکل از سه نفر عضو باشند و به میزان 35 درصد از سرمایه شرکت را در بانک سپرده گذاری کنند. میزان تعرفه ثبت شرکت پیمانکاری بسیار مقرون به صرفه است که میتوانید برای کسب اطلاع از قیمت دقیق آن با موسسه پتروکاران فردا تماس بگیرید.

ثبت شرکتهای بازرگانی

به company هایی که با هدف تجارت راه اندازی شده اند و به شکل سهامی خاص یا مسئولیت محدود هستند شرکت های بازرگانی می گویند که تمامی بازرگانان باید این نوع کنسرسیوم را راه اندازی کنند و کارت بازرگانی دریافت نمایند تا فعالیت قانونی داشته باشند.

هزینه ثبت شرکت بازرگانی مانند سایر انواع کمپانی کم و مقرون به صرفه است و با پرداخت مبلغی کمتر از دو میلیون تومان میتوانید شرکت بازرگانی به ثبت برسانید.

 ثبت شرکتهای خدماتی

شرکت های خدماتی نوعی از شرکت ها هستند که به منظور خدمت رسانی تاسیس می شوند و فعالیت های مختلفی همچون: پیش خدمتی، کشاورزی، حمل و نقل، آشپزی و … را انجام می دهند. کنسرسیوم های خدماتی نیز با صرف مبلغ خیلی کم به ثبت می رسند و مجموعه مبلغ مورد نیاز برای ثبت شدن انها بسیار کم است که از عهده هر متقاضی بر می آید.

 ثبت توسط موسسه ثبتی و حقوقی

کسانی که از مراحل ثبت شرکت دانش بنیان و امور اداری آن اگاه نیستند قادر به دریافت کمک از موسسه های ثبتی و حقوقی هستند و میتوانند از طریق این موسسات به ثبت شرکت بپردازند. لازم به ذکر است که اگر از موسسه های ثبتی و حقوقی مختلف همچون پتروکاران فردا برای به ثبت رساندن کمپانی مورد نظر خود کمک دریافت کنید و طی شدن مراحل اداری را به دست این موسسات بسپارید باید هزینه بیشتری در این راه صرف کنید و مبلغی را به عنوان کارمزد موسسه ثبتی مد نظر قرار دهید.

با این وجود انجام این کار شاید باعث کاهش مدت زمان لازم برای طی شدن مراحل شود اما به هزینه های ثبت شرکت شما می افزاید. در نهایت تصمیم گیری در این زمینه به عهده خودتان خواهد بود.

مبلغ ثبت شرکت به چه اموری مربوط می شود؟

هزینه ای که برای به ثبت رساندن یک شرکت در انواع مختلف ذکر شده در فوق مورد نیاز است به طی شدن مراحلی از قبیل زیر مربوط می شود:

  • هزینه و کارمزد ثبت شرکت در سامانه
  • میزان بهای روزنامه رسمی
  • هزینه مربوط به حق الوکاله برای کسانی که از طریق وکیل ثبت شرکت می کنند
  • هزینه ثبت تاسیس شرکت
  • قیمت تهیه لوازم اداری مورد نیاز
هزینه ثبت شرکت بازرگانی
هزینه ثبت شرکت بازرگانی

بیشتر بخوانید: ثبت شرکت آنلاین و غیر حضوری


سخن پایانی

هزینه ثبت شرکت در سال 1402 به صورت کلی در کشور ما بسیار کم است و همین موضوع باعث شده تا اکثر کسانی که قصد تاسیس شرکت دارند به راحتی بتوانند این امور را انجام دهند. در صورتی که برای ثبت کمپانی مورد نظر خود به راهنمایی نیاز دارید و یا به دنبال وکیل برای انجام امور اداری مورد نظر هستید در مجموعه پتروکاران فردا با ما در ارتباط باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها